Senin, 03 Februari 2020

Ngaji buku Asy-Syamail Al-Muhammadiyyah (1)


Simkuring bade neraskeun ngadongeng ngeunaan Kangjeng Nabi Muhammad Saw. Sumberna tina kitab Asy-Syamail Al-Muhammadiyah anu disusun ku ahli hadis Al-Hafizh Abu Isa Muhammad bin Isa bin Tsaurah bin Musa bin Ad-Dahak as-Sulaimani At-Tirmidzi. Anu jumeneng dina abad 9 Masehi. At-Tirmidzi wafatna 8 Oktober 892.

Dina kitab Asy-Syamail Al-Muhammadiyyah, eusina 397 riwayat Kangjeng Nabi Muhammad Saw. Utamina laku lampah jeung fisikna. Ieu kitab kabagi 55 bab. Simkuring parantos maca bab 1 jeung bab 2. Unggal bab dieusi ku riwayat-riwayat anu bareda jalmi-jalmi anu nyarioskeunna (rawi). Ngan sacara konten sami. Kumargi kitu kuring bade nyerat kontenna hungkul ti satiap bab anu parantos diaos. Ngan anu patali jeung eusi babna. Sabab aya konten dina bab anu henteu nyambung sareng bab anu dicarioskeun. Sapertos dina bab hiji salian ti nyarioskeun fisik Nabi (deudeug pangadeug), oge aya riwayat ngeunaan yuswa diangkatna janten Rasul Allah nyaeta yuswa 40 taun, nyebarkeun agama Islam di Makkah 10 taun jeung Madinah 10 taun, pupusna yuswa 60 taun. Riwayat eta henteu sami sareng anu dugi ka urang-urang. Sapertos yuswa pupus Nabi anu galib di masyarakat yuswa 63 taun, syi'ar di Makkah 13 taun jeung 10 taun di Madinah. Tangtos ieu mah lebet ikhtilaf diantawis para ahli sajarah (muarikhin).

Bab hiji ngeunaan fisik Kangjeng Nabi, perkawis deudeug pangadeugna. Kangjeng Nabi henteu jangkung henteu beke. Mastakana buled, rambutna henteu galing henteu jeugjreug, hideung meuleus. Aya huis kirang ti duawelas lambar. Pangambungna mancung, pipi jeung tarangna lega, biwirna kandel luhureunna aya bulu-bulu kumis anu ipis. Waosna bodas bersih sareng rapih. Dagona janggotan. Beuheung, taktak jeung tonggongna katingal ngeusi. Dada sareng patuanganna rata, henteu burayut oge henteu kentel. Dampal leungeun sareng sampeanna kandel.

Pakean anu dianggona kantos make anu beureum oge anu hideung. Mun ngangge anu diantawis dua pakean eta kulit badanna katingal bodas jeung beresih. Mun leumpang ganjang sapertos mudun sareng gancang. Mun dicalukan ti tukangeun, sakujur awakna malik ka tukang. Mun leumpang sasarengan para sohabat, Kangjeng Nabi posisi tukangeun sohabat. Mun pendak sareng sohabat atanapi kulawargina, Kangjeng Nabi anu pangpayunna uluk salam bari gancang nyodorkeun leungeun katuhu ngajak sasalaman. Anjeuna nyalira anu ngawitan muka obrolan. Diantawisna naros kayaan diri anu diajak cumarita sareng kayaan kulawargina. Eta diantawis ngeunaan bab hiji.

Bab kadua, eusina perkawis khatam nabi (tanda kanabian). Khatam eta gedena sapertos endog puyuh. Beureum jeung loba bulu anu ipis. Ayana di antawis taktak handapeun punduk. Kacarioskeun Salman Al-Farisi saacan leubeut agama Islam kantos ngahaja ninggal khatam. Anjeuna masihan korma, teras nyuhunkeun widi ka Nabi hoyong ninggal pundukna. Nabi ngartos teras bae dibuka acuk bagean luhurna. Katingal aya khatam. Salman yakin Muhammad bin Abdullah teh Rasul Allah anu panungtung. Sabab numutkeun bewara ti agama-agama sejen anu kantos dicepeng janten kayakinan Salman saestuna Nabi atanapi Rasul Allah gaduh tanda dina awakna sareng henteu nampi sodaqoh. Dua hal eta aya di Kangjeng Nabi Muhammad Saw. 

Tah sakitu anu tiasa dibagikeun ku simkuring. Hapunten nuju diajar nyerat ngangge basa Sunda. Bilih kirang merenah, sumangga dikiritik bae seratan ieu. Kalintang bingah mun aya anu ilubiung mereskeun ieu seratan kuring dina aspek tata basa jeung diksi. Hatur nuhun. *** (Ahmad Sahidin)