Jumat, 29 April 2022

Sakali Deui Perkawis Kawin Mutah

ANU sok dijantenkeun alat keur merangan urang Islam anu mazhab Syiah biasana perkawis Rukun Islam jeung Rukun Iman anu benten. Jalma nu ngomong kitu henteu apaleun yen Islam dina sajarah mah loba nu nyieun rukun Islam jeung Iman na sorangan. Geura paluruh mazhab Khawarij, Mutazilah, Jabariyah, Asyariyah, Maturidiyah, jeung Wahabiyah oge boga prinsip kaislaman sareng kaimana nu beda.


Kitu deui dina torekat sufi pan beda dina hal rukun iman jeung Islam. Malihan hadis perkawis rukun Islam lain hiji riwayatna. Janten kedah maluruh nu aslina mun hayang eces jeung jentre. Kuring mah cekap bae nyepeng nu kuat jeung geus kabuktos panaluntikanna.

 

Aya deui sual solat tilu waktu jeung parobahan dina Quran jeung sajabana. Loba pisan jawaban nu negeskeun eta kabeh bohong anu disebatkeun jalma-jalma anu mikangewa ka Islam Syiah.

 

Dugi kiwari urang Iran jeung Lebanon sarta Irak anu paham ageman Syiah (Ahlulbait) ngagunakeun Quran nu ayeuna mayak di masjid-masjid urang. Di alam dunya mah Al-Quran ngan hji: Mushaf Ustmani dimimitian fatihah panungtunganna annas. Solat dina quran jentre waktuna ngan tilu: fajar (subuh), berang (lohor jeung ashar), jeung peuting (maghrib jeung isya) jeung jumlahna tujuh welas rokaat. Ngan cara jeung waktu palaksanaan anu benten. Ari ibadahna sarua nyahareup ka Ka’bah, nu janten kiblat urang Islam. Cenah Karbala kiblatna urang Islam Syiah, mah. Eta mah fitnah. Mun zaroh kakara urang Islam Syiah ka Karbala, patilasan Imam Husen anu ditandasa ku jalma bejad titihan Yazid bin Muawiyah, pangawasa Dinasti Umayyah.

 

Kitu deui sual kawin mut’ah oge janten sasaran tembak jalma nu ngewa ka Syiah. Geus jentre aya dina Quran (Annisa ayat 24)  jeung kuat riwayatna. Baheula Umar bin Khaththab nuju janten khalifah ngaharamkeun mut’ah jeung haji tamatu. Henteu acan kapuluh  naon sababna Umar ngalarang eta ibadah.

 

Numutkeun simkuring, hukum Allah sareng Kangjeng Nabi henteu bisa leungit alatan fatwa sohabat. Quran jeung hadis Rasulullah saw langkung kuat jeung kudu ditumut. Ngan sual waktos bae anu kedah dibahas dina mut’ah.  Naha geus manjing jeung kondisi kiwari atawa acan? Mun nilik kana kasus Sampang jeung Bangil mah henteu acan tiasa eta ibadah dilakonan.

 

Kuring sapuk sareng Ustadz Jalaluddin Rakhmat yen sebenerna kawin daim nu diayakeun di nagari urang teh bisa kaasup mutah sabab aya shigat thalik nu eusina jentre mun henteu mere nafkah salila genep sasih bisa peugat kawin.

 

Mun diemutan mah eta teh kontrak alias mut’ah tea meureun. Jeungna mun rek ngalaksanakeun sarua bae jiga kawin daim aya sarat-saratna. Salain rukun kawin, aya jangji anu cicepeng ku masing-masing panganten dina ngalakonanna. Malihan mah di Iran, nagari urang Islam Syiah, saurna rada sesah mun hayang kawin kontrak kitu. Maharna geus aya standar ti pamarentah Iran jeung loba aturan anu kedah dilaksanakeun. Saurna hese batan kawin daim.

 

Di urang aya anu model kitu. Salah sahiji koran kungsi ngaliput di Bogor atawa Puncak aya kampung anu ngayakeun kawin samentara kitu. Tapi eta lain mut’ah sabab anu ngalakonan the rereana urang Arab Saudi anu dina mazhab mah kaasup Wahabi. Saurna eta kawin disebat misyar, kawin keur ditalak jagana. Janten kawin daim heula anu disahkeun sacara ageman tuluy engke mun geus seubeuh bisa dipirak (cerai).  Di nagari Arab Saudi oge nikitu aya malihan parantos difatwakeun ku ulamana. Mirip jeung kawin mut’ah. Ari mut’ah mah resmi jeung aya ayatna, ari misyar mah jijieunan. Jigana mun maluruh ka Puncak atawa Bogor bakal rada sesah. Jigana kudu rada reureunceupan mun kadinya mah. Yuk ah urang nganjang, tapi ulah maen ranjang. *** (ahmad sahidin)